Make-uptrends voor het najaar

Hier en daar pikken we nog een zonnige zomerse dag mee, maar het Nederlandse zomerweer laat soms te wensen over. Gelukkig kunnen we ons alvast verheugen op een nieuw seizoen met mooie, verleidelijke make-uptrends. M.A.C. Cosmetics onderscheidt vier make-uptrends voor herfst-winter 2021. Laat je inspireren met deze creatieve looks!

Trend 1: 90’s Now – NOWSTALGIA!
In de jaren 90 – in de tijd van hiphop, grunge en rave – koos M.A.C. Cosmetics met neutrale kleuren voor een stevige basis. We zagen een huidskleurige mond met een statement lipcontour en een mono-tint op de ogen in een punky zwarte voering. Dit najaar grijpen we terug naar die trend, waarbij je een nonchalant coole look creëert met je eigen identiteit en attitude. De tinten gaan van klassiek luxe tot street-chic en relaxed. Denk aan taupe, chocoladebruin en pruim.

Trend 2: Rouged – CHIC HEAT
Van het buitenleven tot vintage glamour, van zoetigheid aan zee tot decadente disco. Blush (of rouge) is een belangrijke make-up tool als het gaat om het zetten van de toon in een make-up en het overbrengen van emotie. De plaatsing en toepassingen variëren van hoog op het jukbeen tot lager richting de kaak, van klassiek tot schilderachtig, maar ook van een vleugje levendige kleuren tot pure frisheid, helderheid en dimensie die blush aan het gezicht geeft. Nieuw voor het najaar is het gebruik van het kleurenpalet ook op ogen en lippen, waardoor je een mooi kleurstatement maakt. Elegantie ontmoet theatrale creatie.

Trend 3: Nightclubbing – Dressed Up
Make-up die transformeert en staat voor zelfexpressie met glamour: dat is de trend Nightclubbing. De trend is geïnspireerd door de Disco-trend uit de jaren 70 en de hoekige extremen van de New Wave-trend uit de jaren 80. Denk aan heldere schaduwen en luxe texturen, winged eyeliners en oogschaduwen uitgetrokken tot aan de slapen of zelfs in blokvorm tot aan het voorhoofd, jukbeenderen met een kleurexplosie in plaats van contouren en een bijna gebeeldhouwde mond. Nighclubbing geeft een knipoog naar het classicisme en heeft een eigentijds tintje door het moedige kleurgebruik met afwerkingen variërend van fluweelmat tot hoogglans.

Trend 4: Vitality – Back to Life
Een huid die eruit ziet om aan te raken, die ademt en puur is, maar dit najaar wel met een vleugje glamour. De aandacht gaat weer uit naar huidverzorging, gelaagdheidstechnieken en producten die zorgen voor de look en feel van een volle, stralende, perfect geconditioneerde teint. De huid is het canvas van de Make-up Artist, waarop talloze make-upinterpretaties en details kunnen worden aangebracht. Geen overmaat bij deze looks, wel algehele glow voor een frisse blik. Vitality: het echte leven ontmoet hightech.

  • Vraag
    aan FNV MOOI?

    • Bel 030 - 23 14 221
    • Stel je vraag per e-mail
  • Word lid
    van FNV MOOI

    • Hulp & advies
    • Kortingen op producten
    • Antwoorden op al je vragen
    Klik hier