Tijd over in de zomerperiode? Ga zelf aan de slag met je websiteteksten!

Je website is voor jou als ZZP’er je visitekaartje voor bestaande en potentiële klanten. Naast een duidelijke structuur en mooi design, is de content op je website erg belangrijk. Hoe pak je dat aan?

Waarvoor dient je website?

  • Om duidelijk te maken welke behandelingen je aanbiedt en welke specialisaties je hebt.
  • Om jouw visie te tonen en te laten zien wie jij bent.
  • Om je (potentiële) klant over de streep trekken om jouw salon te bezoeken en een afspraak te maken.

Hoe kom je aan een website?
Tik in Google in ‘website maken’ en je krijgt allerlei opties om zelf aan de slag te gaan. Natuurlijk kun je dit voor een professionele uitstraling ook laten doen door een expert. Dat scheelt jou een hoop tijd en uitzoekwerk! De zoekactie ‘website laten maken’ of ‘website laten bouwen’ geeft je een heleboel ideeën wie dat voor jou kan doen. Natuurlijk kun je ook een professionele tekstschrijver inschakelen voor jouw websiteteksten. Hieronder geven we je tips als je zelf aan de slag wilt gaan.

10 tips om jouw websiteteksten te schrijven of te optimaliseren

  1. Zorg voor unieke content. Schrijf of herschrijf daarom elke pagina in je eigen woorden.
  2. Houd rekening met een tekstvolume van ten minste 300 woorden per pagina om gevonden te worden door de zoekmachines.
  3. Vermeld op elke pagina populaire zoekwoorden en zoekwoordcombinaties, die op jouw bedrijf van toepassing zijn.
  4. Denk vanuit je doelgroep en stem daar je websiteteksten op af.
  5. Schrijf foutloos Nederlands of schakel hulp in.
  6. Wees consequent in je taalgebruik. Spreek je je klant bijvoorbeeld aan met u of met jij?
  7. Houd de structuur en teksten zo specifiek en relevant mogelijk. Gebruik bijvoorbeeld het woord gezichtsbehandeling of lichaamsbehandeling in plaats van behandeling.
  8. Implementeer ‘call-to-actions’. Maak het de bezoeker makkelijk (met bijvoorbeeld buttons) om contact op te nemen of een afspraak te maken.
  9. Vermeld je contactgegevens op elke pagina, bijvoorbeeld in de footer onderaan de pagina.
  10. Zorg voor kwaliteit! Consumenten zijn kritisch en er is (veel) concurrentie.
  • Vraag
    aan FNV MOOI?

    • Bel 030 - 23 14 221
    • Stel je vraag per e-mail
  • Word lid
    van FNV MOOI

    • Hulp & advies
    • Kortingen op producten
    • Antwoorden op al je vragen
    Klik hier