Woensdag 22 september start officieel de herfst. Hiermee is voor velen de zomer(vakantie) nu echt voorbij.
Een (zon)vakantie kan veel effect hebben op het haar. Denk aan veel zon, het haar is vaker gewassen en de invloed van chloor of zeewater. Veel klanten zullen hierdoor na hun vakantie terugkeren in de salon met haar dat misschien de kleur verloren heeft, droger aanvoelt of misschien zelfs iets beschadigd is. Een mooi moment om het haar van de klant wat extra aandacht te geven! Doe dit door middel van een voedend of hydraterend masker toe te voegen aan de behandeling. Of breng de herstellende producten die in jouw salon worden verkocht extra onder de aandacht, zodat de klant deze thuis kan gebruiken. Misschien een leuke tip om op bepaalde producten die hierbij aansluiten korting te geven met een speciale Herfst-actie.
Dit geldt natuurlijk niet alleen voor het haar maar ook de huid en nagels kunnen het flink te verduren hebben na een paar weken zon. Dus ook in de nagel- en schoonheidssalons is het een goed moment om de nagels en huid wat extra verzorging en aandacht te geven!
Past het haar of de nail-art van de klant helemaal in het thema van de herfst? Dan is het leuk om dit bijvoorbeeld, uiteraard met de toestemming van de klant, te delen op Social media. Zo inspireer je jouw klanten om langs te komen voor een nieuwe herfstlook!
Heb jij een speciaal behandelplan voor jouw klanten klaarliggen die terugkeren met beschadigd ‘zomer-haar’? Of wat doe jij om klanten te inspireren voor het nieuwe seizoen?