Hulp bij belastingaangifte? Gratis voor leden FNV!

Hulp nodig bij je belastingaangifte? Gratis voor leden van FNV MOOI!
Vóór 1 mei aanstaande moet je je belastingaangifte weer hebben ingevuld. Heb jij dit nog niet gedaan en ben je werknemer en lid van FNV MOOI? Dan kunnen jij en je partner gratis hulp krijgen bij het invullen van je belastingaangifte.

Je kunt vanaf 1 februari een afspraak maken op een locatie bij jou in de buurt. De FNV belastingservice zit door heel Nederland. Dus je vindt altijd wel een adviespunt in je eigen werk-of woonomgeving.

Je kunt bij de Belastingservice FNV terecht voor:

  • De aangifte inkomstenbelasting en die van je partner.
  • De voorlopige aangifte aanvragen of wijzigen.
  • Toeslagen aanvragen, zoals zorgtoeslag, huurtoeslag, kindgebonden budget en kinderopvangtoeslag. 
  • Tegemoetkoming specifieke zorgkosten (TSZ) laten berekenen.

Wat moet je doen?
Maak via www.afspraakmakenfnv.nl een afspraak met een aangiftepunt bij jou in de buurt.
Let op: Vraag eerst een machtigingscode aan

  • Om je te helpen met je belastingaangifte maar ook voor het aanvragen van toeslagen heb je een machtigingscode nodig. Daarmee geeft de Belastingdienst toestemming dat iemand anders jouw belastingaangifte mag doen. De machtigingscode moet je zelf aanvragen bij de Belastingdienst. Het kan 5 werkdagen duren voor je de code ontvangt. Let daarop als je een afspraak met ons maakt. Lees op afspraakmakenfnv.nl hoe je een machtigingscode aanvraagt.
  • Maak daarna een afspraak met de Belastingservice op afspraakmakenfnv.nl

Ook als je na je afspraak nog vragen hebt, of achteraf nog iets moeten laten invullen, kun je

het hele jaar door bij FNV Belastingservice terecht voor:

  • Hulp bij invullen van nagekomen belastingaangiften
  • Hulp bij aanvragen of wijzigen van de voorlopige aangifte
  • Hulp bij het aanvragen van toeslagen (let op: machtigingscode meenemen)
  • Vragen of klachten over foutief ingevulde aangiften of (verkeerde) belastingaanslagen
  • Hulp bij het maken van bezwaarschriften

 Aangifte voor zzp’ers
Als zzp’er bestaat je aangifte inkomstenbelasting uit 2 delen: een privédeel en een zakelijk deel. Het zakelijke deel van je aangifte bestaat uit de winst-en-verliesrekening (de inkomsten en kosten van je bedrijf in het afgelopen jaar) en de balans (de waarde van de bezittingen en schulden van je bedrijf). Controleer of je de gevraagde gegevens beschikbaar hebt om je aangifte inkomstenbelasting in te vullen. Kijk voor meer informatie op de site van de Belastingdienst.Voor het bijhouden van je bedrijfsadministratie kun je ook gebruik maken van het FNV MOOI boekhoudprogramma, lees meer hierover op www.fnvmooi.nl/boekhoudprogramma. Ook kunnen leden tegen gereduceerd tarief gebruik maken van de services van administratiekantoor De Administratie, o.a. voor het verzorgen van je belasting aangifte, kijk voor de mogelijkheden op www.deadministratie.nl/fnv-mooi-administratie.

Meer weten?
Klik hier. voor meer informatie over de Belastingservice FNV en het maken van een afspraak. Wil je meer weten of heb je (andere) vragen? Neem dan contact met ons op via info@fnvmooi.nl of bel 030-2314221.

 

  • Vraag
    aan FNV MOOI?

    • Bel 030 - 23 14 221
    • Stel je vraag per e-mail
  • Word lid
    van FNV MOOI

    • Hulp & advies
    • Kortingen op producten
    • Antwoorden op al je vragen
    Klik hier