Hans Beers creëerde voor het najaar weer een prachtige haartrendcollectie onder de naam Outlaw. Een collectie waarmee je jezelf kunt onderscheiden en je eigen regels volgt. Laat je inspireren!
Outlaw: vogelvrij
Hans: “Mensen hebben behoefte aan vrijheid; ze willen zich onderscheiden. ‘Outlaw’ betekent ‘vogelvrij verklaarde’, vertaald uit het Engels. Mensen kiezen er steeds meer voor om naar hun eigen gevoel te luisteren en zich niets aan te trekken van geldende regels. Ze hoeven er niet meer per se bij te horen.”
Knip- en kleurtechnieken
“In de collectie Outlaw zien we veel textuur en felle, uitgesproken kleuren. Dat laatste geeft een onderscheidend effect en ondersteunt het geknipte kapsel. Als basis zijn knip- en kleurtechnieken van Vidal Sassoon gebruikt, maar dan steeds met een moderne twist. De kleuren zijn niet hard, maar gaan richting pastelkleuren, zonder aan helderheid en kracht te verliezen. De kapsels gaan naar genderneutraal. De kniptechnieken zijn hierop aangepast. Zo zien we bijvoorbeeld het geschoren haar veel terug bij dames. Door de coronacrisis zagen we dit al in het straatbeeld. Mede vanwege de lockdowns en gesloten kapsalons knipten mensen noodgedwongen zelf hun haren. En als het lastig werd, bood de tondeuse uitkomst.”
Krachtige lijnen
“De vrouw wordt steeds gelijkwaardiger aan de man. Dit is een jarenlang proces, waarbij al veel is bereikt. Maar er is nog steeds ongelijkheid. Met krachtige lijnen en duidelijke haarkleuren maakt de vrouw zich sterker. Opgemerkt wordt dat de vrouw trots is om vrouw te zijn en, ondanks genderneutraliteit, dit altijd zal blijven uitdragen.”
Credits:
Concept: Soma Rahimi
Productie: Hans Beers & Soma Rahimi
Haar: Hans Beers & Soma Rahimi
Make up: Annemieke Tip
Styling: Annemieke Tip
Clothing: Rubberdesigns @ Rubberdutch
Fotografie: Hans Beers
Graffiti: Ikos Kaapeloss & Javier Ansotegui